HomeJob“Een callagent doet meer dan enkel bellen” 

“Een callagent doet meer dan enkel bellen” 

Callagents zijn felbegeerd. Voor bedrijven betekenen ze een grote commerciële meerwaarde en als werk­nemer is de job het begin van een mooie carrière.

Anuschka Serafimoff is National Key Account­manager bij Accent. Zij houdt zich specifiek bezig met callagents aan bedrijven te koppelen. “Ik ben het contact tussen de bedrijven en de consulenten die callagents zoeken in heel Vlaanderen. Een kandidaat wordt eerst gescreend door onze uitzendkantoren en daarna nog eens door mijn fantastisch team van consulenten.”

Doorgroeien naar teamleader

Anuschka weet dus wat sollicitanten verwachten van een job als callagent: “De verwachtingen stroken niet altijd met de realiteit. Mensen beschouwen callagent soms als een minderwaardige job, terwijl het net een belangrijke commerciële functie is die je zeker niet mag onderschatten. Een callagent of tele-operator doet meer dan enkel bellen. Vaak moet je ook via een chatbox of mail mensen helpen. Schrijfskills en computerkennis zijn dus ook van belang. Verder moet je een grondige kennis hebben van het product of de dienst die het bedrijf aanbiedt. Daarvoor mag je eerste een opleiding volgen. Omdat je het bedrijf zo goed leert kennen, betekent een job als callagent vaak een opstapje naar een andere commerciële functie. Je groeit ook snel door naar teamleader.”

Verschillende sectoren

De functie biedt ook meer afwisseling dan de meeste mensen denken: “Je kan ervoor kiezen om in shiften te werken, om bijvoorbeeld ’s ochtends bij je kinderen te kunnen zijn. Maar een 9-to-5-job is evengoed mogelijk. Je hebt de keuze uit verschillende sectoren en werkomgevingen, bijvoorbeeld een callcenter of de bankensector. Veel callcenters zijn trouwens centraal gelegen en gemakkelijk bereikbaar met openbaar vervoer. Als de job van callagent je ligt, liggen de voordelen voor het rapen.”

De job leer je al doende, maar een goede callagent heeft de volgende eigenschappen: “Je mag niet bang zijn van de telefoon, je moet targets willen halen en een gezonde dosis empathie levert de beste gesprekken op”, weet Anuschka.


Populaire Artikels

NIEUWSBRIEF

Elke dag het leukste nieuws in jouw mailbox ontvangen?

Gelijkaardige Artikels