Home Blog Pagina 3489

Japans bedrijf geeft niet-rokers extra verlofdagen

0

Ben je als niet-roker jaloers op de vele rookpauzes van je collega’s? Een Japans bedrijf geeft zijn niet-rokende werknemers zes extra dagen verlof per jaar nadat ze hun beklag deden. 

Piala Inc, een marketingbedrijf uit Tokyo, introduceerde de nieuwe regeling in september. Het hoofdkantoor van de firma bevindt zich op de 29ste verdieping en een tripje naar beneden en terug voor een sigaret zou zo’n 15 minuten duren. Een pauze die niet-rokers niet kregen.

Ideeënbus 

“Een van onze werknemers stopte een bericht in onze ideeënbus dat de rookpauze een probleem vormde”, vertelt woordvoerder Hirotaka Matsushima tegen The Telegraph. “Onze CEO zag de opmerking en ging akkoord, dus geven we nu niet-rokers extra verlof om te compenseren.”

“Ik hoop werknemers te stimuleren om te stoppen met roken door ze aan te moedigen in plaats van te straffen of te dwingen”, zegt CEO Takao Asuka tegen Kyodo News. De nieuwe regel is een succes. Zo hebben 120 werknemers al beroep gedaan op hun vrije dagen, waaronder Matsushima die met zijn familie een last minute vakantie plande. Vier werknemers zijn ook al gestopt met roken om mee te genieten van de extra verlofdagen.

Wie durft nu nog zeggen dat ideeënbussen niet werken?

Wereldrecord bier drinken tijdens het hardlopen gebroken

0

Corey Bellemore is de ongekroonde koning van de Beer Mile. Daarbij is het de bedoeling dat deelnemers zo snel mogelijk vier rondjes afleggen, terwijl ze ondertussen bier drinken.

Meestal drinken sporters pas na hun prestatie een biertje, maar dat is buiten de Britse Beer Mile gerekend. Daarbij is het de bedoeling dat de lopers een mijl (1,6 kilometer) afleggen. Maar voor ze ervandoor stuiven, moeten ze eerst een pint leegdrinken.

Dit ritueel moeten ze bovendien om de vierhonderd meter herhalen. Tegen het einde van de race hebben ze dus vier pintjes achter de kiezen.

Nieuw wereldrecord

De Canadees Corey Bellemore heeft dit kunstje helemaal onder de knie. Recent brak hij het wereldrecord en legde hij de 1,6 kilometer af in amper 4 minuten en 33 seconden.

Kunstenares pakt uit met prachtige huidstriemen (foto’s)

0

Veel vrouwen worstelen er mee, maar deze dame pakt het creatief aan!

Rond borsten, billen, buik of heupen kom je als vrouw al eens striemen tegen. Zeker na een zwangerschap kunnen ze behoorlijk duidelijk aanwezig zijn.

En dat vinden velen ook niet bepaald fijn. Maar ze wegstoppen? Daar denkt ene Sara Shakeel anders over. Zij besloot namelijk om er ware kunstwerkjes van te maken.

Zo bewerkt ze digitaal haar striemen. Niet om ze weg te stoppen, maar juist om ze extra te doen opvallen! En met succes! Het resultaat mag er meer dan zijn!

https://www.instagram.com/p/Ba-EssthahY

https://www.instagram.com/p/Ba7TRDjBTUc

https://www.instagram.com/p/Ba2chUwh2L_

https://www.instagram.com/p/Bawcp9enZDq

https://www.instagram.com/p/BazJt8ihybH

Foto: Instagram Sara Shakeel

 

Vrouw wordt op straat lastiggevallen door man, dus slaat ze hem met haar… blote borsten (video)

0

Zeer opmerkelijke beelden uit Brazilië.

Daar werd een vrouw die flyers aan het uitdelen was, naar eigen zeggen begluurd en lastiggevallen door een voorbijganger.

Die beweerde op zijn beurt dan weer dat ie gewoon met zijn vrouw aan het winkelen was, maar met die uitleg nam de dame geen genoegen.

Ze werkt de man tegen de grond en valt hem aan. Tegen het einde van het filmpje schreeuwt ze nog ‘Ik ben het beu om als seksobject gezien te worden. Wil je borsten zien misschien?’ alvorens ze de man met haar boezem aanvalt.

De reacties op het filmpje lopen sterk uiteen. Van ‘Dit is absurd. Hoe kan je dit doen in het bijzijn van kinderen?’ tot ‘Dapper dat ze de aanvaller zo aanpakt’.

Achteraf is gebleken dat het hele voorval in scène werd gezet door een theatergroep. De regisseur van die groep legt uit: ‘We willen iets wat bij vele vrouwen dagelijks gebeurt onder de aandacht brengen. Deze opvoering moet mensen doen nadenken en moet vrouwen de kracht geven om zich niet te laten doen. We willen ook dat mannen nadenken over wat ze doen en wat daar de gevolgen van kunnen zijn.’ Of dat opzet echt gelukt is, is niet geweten.

Bedrijf achter Corona gaat cannabis-bier maken

0

Het lijkt een 1 april grap, maar dat is het niet. Het bedrijf achter Corona heeft bekend gemaakt dat het een reeks drankjes met cannabis gaat lanceren.

Het bedrijf Constellation Brands, dat onder meer Corona bezit, staat op het punt om de speciale drankjes te maken. Concreet zijn ze van plan om bier te mixen met THC, de chemische stof waar je high van kan worden. Volgens Rob Sands, de CEO van de firma, is het een logische zet in de zakenwereld.

Consumententrends

In steeds meer Amerikaanse staten wordt cannabis gelegaliseerd. Vanuit dat opzicht is het niet zo vreemd dat grote bedrijven proberen deel uit te maken van deze groeiende sector. “Het succes van ons bedrijf is het resultaat van onze focus op het identificeren van consumententrends in de vroege stadia, en dit is een stap in die richting”, zegt Sands tegen Metro UK.

De beslissing lijkt dus een profijtelijke stap te zijn voor een alcoholbedrijf. Millennials focussen zich steeds minder op drinken, terwijl de interesse voor het groene spul groeit. Zo is er over de voorbije 7 jaar een toename van 4,6% van 18 tot 25-jarigen die experimenteren met cannabis, terwijl de alcoholconsumptie gedaald is 2,5%.

Test-Aankoop adviseert aluminiumpapier rond bankkaart als bescherming tegen fraudeurs

0

Test-Aankoop waarschuwt voor bankkaarten die zijn uitgerust met een chip om contactloos te betalen. Fraudeurs kunnen met een betaalterminal geld afhandig maken zonder dat de kaarthouder het beseft, beweert de consumentenorganisatie op zijn site. Maar geen nood: volgens Test-Aankoop kan de kaarthouder zich al beschermen met een stuk aluminiumpapier. Contactloos betalen wint aan populariteit. Steeds meer banken rusten hun bankkaarten uit met een NFC-chip (Near Field Communication) en ook met sommige smartphones is contactloos betalen mogelijk. Het volstaat daarbij om de kaart of de telefoon tegen een betaalterminal te tikken om te betalen. Voor kleine bedragen – meestal tot 25 euro – moet er zelfs geen code ingevoerd worden.

Hoewel de banken zeggen dat op die manier betalen veilig is, meent Test-Aankoop dat er risico’s aan verbonden zijn. De consumentenorganisatie laat in een filmpje zien hoe fraudeurs een betaalterminal – gekocht via het internet – in een krant zouden kunnen verstoppen om vervolgens tegen een handtas van een slachtoffer aan te tikken in de hoop dat daar een bankkaart met NFC in zit. Op die manier kunnen kleine bedragen ongemerkt gestolen worden, luidt het.

KBC, dat ruim twee jaar geleden als eerste NFC-bankkaarten lanceerde in België, heeft nog geen klachten binnengekregen over dergelijke fraude. “Het is niet zo eenvoudig om aan een terminal te geraken en je moet er ook een contract voor afsluiten. Het is daardoor gemakkelijk om te achterhalen wie heeft gefraudeerd”, legt een woordvoerster uit. Bovendien zal de buit niet al te groot zijn, want na twee betalingen van maximum 25 euro moet de gebruiker de pincode invoeren.

Toch adviseert Test-Aankoop om de NFC-chip te blokkeren met een gewoon stuk aluminiumpapier, een hoesje of een speciale houder. Op die manier wordt een ‘kooi van Faraday’ gemaakt rond de kaart, waardoor geen contact meer mogelijk is met de betaalterminal. Ook kan de klant zijn bank vragen om de dagelijkse limiet van de kaart te verlagen. Wie het zaakje helemaal niet vertrouwt, kan de NFC-functie volledig laten uitschakelen of een kaart zonder NFC vragen.

bron: Belga

Vrouw klaagt winkel aan omdat ze herpes heeft gekregen van lippenstift

0

Een vrouw heeft het bekende cosmeticamerk Sephora aangeklaagd. Ze zegt dat ze herpes gekregen heeft door een lippenstift uit te proberen in de winkel.

Test je ook verschillende lippenstiften uit als je naar een make-upwinkel gaat? Dan moet je daar in de toekomst misschien twee keer over nadenken. Een Amerikaanse vrouw heeft namelijk een proefexemplaar gebruikt in een winkel van Sephora. Ze beweert dat ze daardoor herpes heeft opgelopen.

Het onfortuinlijke slachtoffer is ziedend dat het bekende cosmeticamerk haar niet gewaarschuwd heeft voor het risico op herpes en andere ziektes. Daarom wil ze Sephora nu aanklagen. Een woordvoerder van de winkelketen heeft de rechtszaak bevestigd, maar wilde verder niet op details ingaan.

“Zeer onwaarschijnlijk”

Toch moet je je niet direct zorgen maken. Volgens Janellen Smith, een Amerikaanse professor dermatologie, kan je inderdaad herpes oplopen via een lippenstift, maar die kans is heel klein. Aan The Huffington Post legt de expert uit dat er twee varianten bestaan van de aandoenin: HSV1 en HSV2. HSV1 is de meest voorkomende soort, waarbij er zcih koortsblaasjes vormen rond de mond. Maar zo’n virus heeft de neiging om niet lang te leven op levenloze objecten. Daarom is het zeer onwaarschijnlijk om HSV1 over te dragen via een lipstick.

Mannen met een kromme penis lopen hoger risico op kanker

0

Mannen met een kromme penis lopen een hoger risico op verschillende vormen van kanker. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek.

Onderzoekers van het Baylor College in Houston kwamen tot die vaststelling na een analyse van 1,5 miljoen mannen. Uit de data blijkt een verband tussen de ziekte van Peyronie, waarbij de penis in erectie een kromming vertoont, en bepaalde vormen van kanker.

Peyronie

Zo blijken Peyronie-patiënten 40% meer risico te lopen op teelbal- en maagkanker. De kans dat ze een melanoom ontwikkelen, ligt 29% hoger. De ziekte van Peyronie komt vooral voor bij mannen ouder dan veertig, al kan de aandoening zich op elke leeftijd manifesteren. Het is nog onduidelijk wat de ziekte veroorzaakt.

Screenen

De onderzoekers raden patiënten aan om zich regelmatig te laten screenen op kanker. Zo kan een eventuele kankerbehandeling op tijd opgestart worden, wat de kansen op volledige genezing vergroot.

Bitcoin gaat helemaal door het dak

0

De bitcoin is voor het eerst door de grens van 7.000 dollar (6.000 euro) gebroken. Wie helemaal in het begin voor één euro aan bitcoins kocht, heeft nu al 2 miljoen euro.

De bekendste digitale munt was in december vorig jaar nog 1.000 dollar (ongeveer 850 euro) waard. Op een jaar tijd is de munt meer dan 640% gestegen. Dat betekent dat iemand die aan het begin van het jaar voor ongeveer 910 dollar één bitcoin kocht, nu meer dan 6.000 dollar (ruim 5.100 euro) winst heeft gemaakt.

Als je nog verder terugkijkt, wordt het helemaal hallucinant. Wie begin 2010 voor één euro aan bitcoins, die toen 0,003 dollar (0,0025 euro) waard waren, aanschafte, is met zijn ene euro intussen miljonair.

Grote beleggers

Deze week kreeg de digitale munteenheid een nieuwe impuls door plannen van handelsplatform CME, de grootste derivatenbeurs ter wereld, om futures te introduceren voor de bitcoin. Daarmee kan worden gespeculeerd op waardestijgingen en dalingen door te handelen tegen toekomstige prijzen. Dat zet de deur open voor grote beleggers om te investeren in de cryptomunt. Tot nu toe bleven zij doorgaans ver weg van de bitcoin.

«Dit eindigt in tranen»

De koers van de bitcoin en andere digitale valuta is zeer wisselvallig, maar de laatste maanden gaat de waarde door het dak. Dat maakt de munt zeer aantrekkelijk voor speculanten. Velen zijn er echter niet gerust op. «Vroeg of laat eindigt dit avontuur in tranen. De bitcoin heeft misschien veel mensen rijk gemaakt, hij zal ook mensen arm maken», zegt chef Beleggen Christophe De Rijcke in De Tijd.

Bitcoin is een digitale munt die online uitgewisseld wordt zonder tussenkomst van een bank of een andere instelling.

IN BEELD. Man maakt valse Halloween-kostuums en hangt ze in verkleedwinkels

0

Het is een publiek geheim dat Halloween-kostuums vaak niet bijster origineel zijn. Een of andere lolbroek steekt de draak met de weinig creatieve verkleedkledij en plaatst ze in echte verkleedwinkels. 

Jeff Wysasky had stilaan genoeg van de vaak belachelijke kostuums die je in een verkleedwinkel vindt. Hij besloot daarom om wat vernieuwing te brengen in de verkleedopties en legde ze in echte winkels. Deze grappige parodie doet ons al spijt hebben dat ze niet echt te koop zijn.