Home Blog Pagina 3425

Trein afgeschaft door pensioenfeest NMBS

0

Een pensioenfeest bij de NMBS is vorige week zo stevig uit de hand gelopen dat één internationale trein werd afgeschaft en een andere een halfuur vertraging opliep. De NMBS start een intern onderzoek.

Door de viering in het rangeerstation in Vorst waren er afgelopen donderdag nog te weinig mensen aan het werk om het toestel dat normaal om 14u37 in Brussel-Centraal zou vertrekken richting Luxemburg klaar te maken en te poetsen. De volgende trein kon wel vertrekken, maar wel met 33 minuten vertraging. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

’s Avonds zorgden de feestvierders ook nog voor problemen op de lijn Brussel-Namen-Luik. Een passagierstrein werd tegengehouden en nadat hij toch vertrokken was, werd er aan de noodrem getrokken.

De NMBS zit behoorlijk verveeld met de zaak: “Het klopt dat er een personeelsfeestje was in het rangeerstation van Vorst”, zegt woordvoerder Dimitri Temmerman. “Dat is op zich geen probleem, maar er moet altijd personeel aanwezig blijven om ervoor te zorgen dat de treinen stipt en veilig kunnen rijden. De oorzaak van de hinder maakt momenteel voorwerp uit van een intern onderzoek.”

Hilarisch: de strafste fails rond Halloween (video)

0

Al dat bibberen en beven is niet zonder gevaar, zo blijkt!

Halloween is sowieso al een ‘feestdag’ waarop je extra hard moet opletten. Maar voor bovenstaande pechvogels hielp dat zelfs niet!

FailArmy verzamelde de leukste Halloween-fails en maakte er een mooi compilatie van. Kijk maar!

Baas betaalt verkoopster om poedelnaakt door bedrijf te defileren, mannelijke collega’s kijken geamuseerd toe (video)

0

‘The Wolf of Wall Street’ bij de haren gegrepen? Dan ken je dit walgelijk Pools brokerbedrijf nog niet.

Daar paradeerde een verkoopster naakt voor haar collega’s, die hoofdzakelijk mannelijk zijn, op vraag van haar baas.

Naar verluidt werd de brunette betaald om haar kleren uit te doen. Die stunt werd volgens lokale media bedacht om de ‘motivatie in het bedrijf op te krikken’.

Met uitgestoken middelvingers wandelt ze tegen een sneltempo door een ‘erehaag’ van hoofdzakelijk mannelijke collega’s. De reacties op de beelden lopen ook sterk uiteen. Van ‘De baas moest zich schamen en zij ook!’ tot ‘Ik begrijp de heisa niet. De baas daagde het meisje uit om het te doen en ze heeft niets om zich over te schamen. Ze heeft een mooi lichaam.’

Hoeveel ze voor haar passage kreeg, is niet geweten. De dame nam volgens bronnen kort nadien wel ontslag, omdat de beelden verspreid werden op sociale media.

Maak kennis met Chrostin, de mascotte van millennials

0

Chrostin is de tekenfiguurversie van de 21-jarige Christina De Witte. Sinds haar overwinning op de Flair Online Talent Award 2015 boekt de illustratrice internationaal succes. Op haar Instagram geeft ze een kijkje in het grappige leven van Chrostin. 

Chrostin neemt je op sleeptouw door het dagelijks leven van een millennial. Niet alleen laat ze je lachen met haar gevatte illustraties, ook kaart ze thema’s aan zoals zelfvertrouwen, seksuele intimidatie en respect voor elkaar.

Herkenbare cartoons

Haar hilarische cartoons zijn enorm herkenbaar en net wat je nodig hebt op een druilerige dag. Met zo’n 52.000 volgers op Instagram heeft ze fans van over heel de wereld. Wat Chrostin ons leert? Draag je favoriete outfit, eet wat je wil, respecteer andere mensen en geniet van je vreemde trekjes.

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

A post shared by Chrostin (@chrostin) on

“We moeten onze krachten bundelen om aardbeipizza te bestrijden”

0

Twitter is een machtig medium waar soms belangrijke politieke discussies gevoerd worden. Soms gaat het ook gewoon over aardbeipizza.

Al jarenlang woedt er in de twittergemeenschap een hevige strijd over pizza hawaï. Volgens sommigen is dat de beste pizza die er is, volgens anderen is het complete waanzin om ananas op een pizza te leggen.

 

Die strijd is nu helemaal geëscaleerd. Een twittergebruiker postte een foto van een pizza met aardbeien. Daar kwam massaal reactie op. “Voor- en tegenstanders van pizza hawaï moeten zich verenigen om hiertegen te strijden”, reageerde iemand.

De nieuwssite Time merkt echter op dat de combinatie van fruit en kaas heel normaal is. Het zure van fruit gaat prima samen met het romige van kaas.

 

In Japan kan je voortaan naar een drive-thru-begrafenis

0

Een Japanse uitvaartcentrum geeft rouwenden voortaan de optie om de resten van de overledene te eren vanuit hun wagen. “Dat bespaart tijd en is een makkelijke oplossing voor mensen die niet meer goed te been zijn”, klinkt het.

De vergrijzing van Japan laat zich zo sterk voelen dat begrafenissen bijna bandwerk geworden zijn. Het uitvaartbedrijf Kankon Sosai Aichi Group heeft daarop ingespeeld door ‘drive-thru’-begrafenissen te organiseren. De aanwezigen moeten dus zelfs hun auto niet meer uit te komen, meldt The Daily Telegraph.

Concreet kunnen de rouwenden zich vanuit hun wagen aanmelden op een tablet. Iets verder wacht een medewerker van het centrum hen op met de resten van de overledene. Die zullen ze dan kunnen groeten met wierook, zoals in Japan de gewoonte is. De familie van de overledene kan alles binnen op een scherm binnen.

Alles afhaspelen in enkele minuten

Het doel van het nieuwe format is om de ceremonie sneller te laten verlopen. “Bovendien kunnen zo minder mobiele mensen ook de overledene eren”, zegt bedrijfsleider Masao Ogiwara. “Oudere mensen zullen misschien minder geneigd zijn om langs te komen omdat ze hulp moeten vragen om uit de auto te geraken.”

Voor een persoon in een rolstoel kost het gemiddeld een kwartier om in een traditionele dienst de overledene te gaan groeten. Het bedrijf maakt zich sterk dat het dat kan verminderen tot slechts luttele minuten. De optie wordt vanaf december geïntroduceerd in het uitvaartcentrum van Nagano.

‘Firedooring’ is de nieuwste datingtrend

0

Na ‘ghosting’, ‘submarineing’ of ‘breezing’ is ‘firedooring’ de nieuwste toevoeging aan het lijstje met datingtrends. Maar wat bekent het juist?

Volgens Metro UK, is ‘firedooring’ wanneer je veel tijd en moeite in iemand steekt en niets terugkrijgt. De trend krijgt zijn naam door de bekende nooduitgang-deuren die je maar langs één kant open krijgt.

Van één kant

Bijvoorbeeld, zo merk je ‘firedooring’ als je nooit een antwoord krijgt op je berichtjes, maar je zelf alles laat vallen als je je berichtdeuntje hoort. Of je hoort je partners gezeur aan over zijn slechte dag op het werk, maar hij heeft geen tijd voor naar jou te luisteren. Kortom, als het maar van één kant lijkt te komen.

‘Firedooring’ kan in relaties voorkomen, maar ook in een vriendschap. Iedereen kent wel die ene persoon die nooit de moeite doet om naar jouw feestje te komen, maar kwaad wordt als je haar housewarming mist.

Niet forceren

Niet elke relatie hoeft helemaal gelijk te zijn in elk aspect, maar als je meer geeft dan je kan nemen, zal de relatie niet lang standhouden. Als je merkt dat de nieuwe trend van toepassing is bij jou, moet je het misschien niet proberen te forceren en je kansen te wagen bij iemand die zijn deuren wagenwijd openzet voor jou.

Dankzij deze vork hoor je dat vervelende geslurp niet meer

0

Een Japans bedrijf heeft een vork op de markt gebracht die het geslurp van noedels tegen gaat. Het tafelaccessoire laat je gsm tijdelijk het geluid van een waterval afspelen.

Nissin Food Products, een Japans bedrijf van instantnoedels, heeft een vork gelanceerd die geslurp compenseert. Als het stuk bestek een te luide zuigactie van de mond detecteert, stuurt het een signaal naar je gsm. Die speelt dan even het geluid van een idyllische waterval af.

In Japan is het namelijk de gewoonte dat je tijdens je eten slurpt. Zo laat je aan de gastheer weten dat het lekker is. Maar westerlingen vinden het maar vreemd en meer en meer Japanners beginnen er zich ook aan te storen. Zo wordt het op de sociale media al omschreven als ‘noodle harassment’.

Inspiratie gehaald bij toilet

De vork van Nissin Food Products is wel wat groot uitgevallen. Het meet 4,4 centimeter breed en 15,2 centimeter lang. Je kan het opladen via een USB-poort en het toestel kan verbonden worden met de gsm van een slurper.

Het bedrijf haalde de inspiratie voor de anti-slurper bij de Japanse wc’s. Die hebben vaak een functie waardoor het sanitaire meubel een geluid afspeelt terwijl je je boodschap aflevert. Nissin Food Products zegt dat het de vork, die 111 euro kost, enkel zal verkopen als er 5.000 bestellingen binnenkomen.

Met deze app kan je je toekomstige zelf een bericht sturen

0

De app Incubate laat je berichten plannen in de toekomst, tot 25 jaar na het moment dat je het verstuurd hebt. Het programma is heel populair bij mensen die trouwen, zodat ze nog jaren herinneringen ontvangen.

Ben je de soort persoon die aangename herinneringen snel vergeet? Dan is Incubate iets voor jou. Met de Apple-app kan je berichten tot 25 jaar later inplannen. Je kan zowel naar andere mensen als naar jezelf een foto, filmpje of tekstbericht sturen.

De bedenker van de app Michael McCluney kwam op het idee toen hij een vriend bezig zag met zijn drieling. De vriend wilde graag foto’s en filmpjes bijhouden voor zijn kinderen, maar wist niet goed hoe hij die moest bewaren. Met de app kan hij die pakweg 20 jaar later aan zichzelf bezorgen. Verrassend is dat de app al snel populair bleek tijdens trouwfeesten.

Trouwgasten kunnen herinneringen inplannen

Heel wat koppels staan op hun trouwdag niet echt stil bij alles dat er gebeurt. De extensie Incubate My Wedding laat de toekomstige man en vrouw toe e-mailadressen van hun gasten in te geven. Die krijgen de ochtend van het feest instructies over hoe ze herinneringen moeten bewaren en inplannen. Zo kunnen de gastheer en -vrouw nog jarenlang genieten van nieuwe leuke momenten.

“Elke bruid ooit zegt dat haar trouw één vaag geheel is”, legt McCluney uit in Brides. “Met Incubate zullen ze jaren aan een stuk van hun dierbaren berichten ontvangen van de belangrijkste dag van hun leven.”

Londenaar ontwerpt eetbare affiches voor tentoonstelling

0

De Londense illustrator Rob Flowers heeft voor een tentoonstelling voor kinderen eetbare tickets en affiches ontworpen. Zo wil hij de kinderen aanmoedigen om creatief te zijn met eten.

De tentoonstelling ‘The Edible Exhibition’ wil kinderen ertoe aanzetten om te experimenteren met eten en gezond te eten, zo schrijft de designwebsite Dezeen.

De eetbare affiches hebben zes smaken. Die smaken werden verzonnen door kinderen. Honderd kinderen kregen de opdracht om hun ultieme voedselfantasie te bedenken, zes daarvan werden uitgekozen.

Op de posters zijn onder andere afbeeldingen te zien van broccoli’s die scheten laten en musicerende fruitsappen.