Knoflook als wapen tegen artritis
17 december 2010, 20:02Wetenschappers van het King’s College in Londen en de Universiteit van East Anglia onderzochten de link tussen eetgewoonten en de pijnlijke gewrichtsaandoening. Voor het onderzoek werden 1.000 gezonde vrouwelijke tweelingen onderzocht. De vorsers namen hun eetgewoonten onder de loep en legden die naast röntgenfoto's, die het prille ontstaan van osteoartritis in de heupen, knieën en ruggengraat weergaven. Zo bleek dat vrouwen die gezond aten, en veel fruit en groeten - vooral uit de Allium-familie (look-familie) - aten, minder osteoartritis in de heup hadden. De wetenschappers gingen voorts look bestuderen en ontdekten dat een stof erin, diallyl disulfide genaamd, de hoeveelheid enzymen die het kraakbeen beschadigt, terugdringt. De bevindingen tonen het potentieel dat look heeft om nieuwe behandelingen mee te ontwikkelen.
Look en ajuinen kunnen het risico op het ontwikkelen van artritis verminderen, zo heeft een Britse studie uitgewezen.











Reacties
17 reacties
Om reacties te lezen of schrijven, moet je ingelogd zijn.
inloggen / registreren