Registreren

Kan voeding je binnenkort helpen afvallen?

29 juli 2010, 10:04

Kan voeding je binnenkort helpen afvallen?

Het lijkt misschien tegenstrijdig, maar het obesitasprobleem zou binnenkort wel eens opgelost kunnen worden door voeding.

Tijdens een onderzoek van de UCL, l'Université catholique de Louvain, bleken bepaalde probiotica de darmflora en het metabolisme van muizen zo te kunnen veranderen, dat de eetlust gedurende lange tijd onderdrukt werd.

De onderzoekers gaan er nu prat op, dat wanneer de tests ook bij proefpersonen aanslaan, er voeding en voedingssupplementen ontwikkeld kunnen worden, die het metabolisme voorgoed veranderen.






 


Reacties

3 reacties

Om reacties te lezen of schrijven, moet je ingelogd zijn.


inloggen / registreren

TIP!

Meest gelezen

Lightfrisdrank verdubbelt kans op hartaandoening

Lightfrisdrank verdubbelt kans op hartaandoening

1 blikje lightfrisdrank per dag. Meer is er niet nodig om na bijna 10 jaar de kans...



McDonalds stopt met 'pink slime' in hamburgers

McDonalds stopt met 'pink slime' in hamburgers

In Amerika heeft McDonalds jarenlang gebruik gemaakt van het zogenaamde 'pink slime'...



Suiker net zo gevaarlijk als sigaretten en alcohol

Suiker net zo gevaarlijk als sigaretten en alcohol

Wetenschappers beweren dat suiker even gevaarlijk is voor de gezondheid als...






Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een samenvatting van de laatste nieuwsberichten.



1001 Gratis Spelletjes


Zita TV-gids

Vanavond op TV

Sunjets.be